Services @Die Jongens

Van design roadmap tot uitrol van de visuele identiteit, merkontwikkeling begint met een duidelijke visie. Weet je niet waar je moet beginnen of eindigen? Wij staan voor je klaar.

Merk en identiteit

Een sterke merkidentiteit helpt bedrijven zich te verbinden met hun doelgroep. Het vertelt hun verhaal en brengt hun waarden over. Het onderscheidt zich van de concurrentie, vergroot de herkenbaarheid, wekt vertrouwen, trekt klanten aan en overtuigt hen ook op de lange termijn. Een merk wordt niet alleen gevormd door zijn naam, kleurenpalet, logo, slogan, tone of voice, typografie en beeldmateriaal.

Waar, wanneer en hoe deze elementen worden uitgebeeld, gecombineerd en gecommuniceerd, is minstens zo belangrijk: elk aspect van branding moet het verhaal van het merk ondersteunen om te slagen.

Wij ondersteunen onze klanten van merkontwikkeling tot productlancering en promotiecampagne. We helpen hen hun visie op merkidentiteit (wie zijn we, wat hebben we te bieden en aan wie?) vorm te geven, ontwikkelen een effectieve strategie en ondersteunen hen bij de uitvoering ervan.

Zo vangen we merkidentiteiten bijvoorbeeld in visueel ontwerp en helpen we klanten hun verhaal compromisloos te communiceren.

Foto's, film en ander beeldmateriaal

Voor je verder leest: wij weten maar al te goed, dat wie gebruik maakt van clichés vaak wordt beschouwd als een luie verhalenverteller. Tegelijkertijd weten we ook, dat clichés waar zijn. En bijzonder effectieve sluiproutes, bovendien, net zoals visuals zeer effectieve snelkoppelingen kunnen zijn. We willen maar zeggen – en gebruiken hierbij met reden een enorm cliché: een beeld zegt meer dan duizend woorden.

Een goed gemaakt beeld, wel te verstaan. Dat is niet lui, maar vooral slim denken en een uitstekende manier om je boodschap te verduidelijken, te benadrukken en te verrijken.

Scherp, glad, leuk of gewoon stoer, als het goed wordt gedaan, is visuele communicatie waarschijnlijk het meest directe en effectieve middel om de kernboodschap van een merk weer te geven. Goed gekozen beelden trekken ons aan, raken ons in ons hart en verleiden ons op de meest krachtige manier. Bovendien zijn de opties om visuele kracht te ontketenen eindeloos: fotografie, film, video, tekeningen, geanimeerde illustraties, video, 3D-graphics... elk type heeft zijn eigen kwaliteiten om verschillende doeleinden te dienen.

Toch zijn er geen sluiproutes om het goed te doen. Daarom kloppen klanten bij ons aan voor beeldmateriaal ter ondersteuning van hun website, marketingcampagne, evenement en/of productlancering. Van stijlvolle productfotografie tot een frisse videocampagne: we hebben het vertrouwen, omdat we het elke keer weer waarmaken.

Druk en print

Het is verreweg de meest tastbare manier om met een doelgroep te communiceren: druk- en printwerk. Goed drukwerk, van verpakking tot promotieartikel, van binnen en van buiten, inhoudelijk en visueel, versterkt de branding. Het vergroot de zichtbaarheid en de bekendheid van een merk. Het kan zelfs van fundamentele waarde zijn voor een product

Een begrijpelijke montagehandleiding of een verpakking die zowel praktisch, veilig, duurzaam en aantrekkelijk is? Je moet het wel meteen goed doen.

Onze klanten weten dat wij alle kneepjes van het drukkerij- en printproductievak kennen, van idee tot grafisch ontwerp, en van materiaalkeuze en productieproces tot verrijkingsinterventies. Maar ze vragen ons ook, omdat we ervaring combineren met creativiteit. Of het nu gaat om briefpapier, boekjes, catalogi, giveaways of productverpakkingen, veel van onze klanten leggen het ontwerp, controle en de uitvoering van elk drukwerk helemaal in onze handen. Gewoon, omdat ze dan zeker weten, dat hun uitingen naadloos aansluiten bij hun merk als het gaat om doel, stijl en (duurzaamheids)waarden.

Onze klanten weten ook, dat we de lat altijd bijzonder hoog leggen, of we nu werken voor wereldwijd handelende fabrikanten, of voor lokale winkelketens. Dat we, of het nu om brochures, papieren servetten, productdozen, inserts, handleidingen of de producten zelf gaat, zowel het overzicht als de details scherp on het vizier hebben. Dat alles samen- én tot in de puntjes voor elkaar komt.

Web en digitaal

De directe en interactieve kwaliteiten van digitaal en online bieden grenzeloze branding mogelijkheden. Een sterke en rijke merkvertegenwoordiging kan het klantbewustzijn vergroten, de geloofwaardigheid opbouwen, de verkoop stimuleren en werknemers aantrekken.

Wij helpen klanten digitaal en online in contact te komen met hun doelgroep. Dat doen we met uitsluitend maatwerkoplossingen en de garantie van topkwaliteit in alle opzichten. Zo weten onze opdrachtgevers zeker, dat hun websites, apps en media, zoals nieuwsbrieven, optimaal is ingericht op het aantrekken, vasthouden en verleiden van bezoekers, gebruikers en ontvangers. Met onderscheidende en herkenbare vormgeving, pakkende teksten, opvallend beeldmateriaal, heldere navigatie en een uitstekende gebruikerservaring voegen we waarde toe met elke klik.

Signage en wayfinding

Mogelijk de meest onderschatte discipline in grafisch ontwerp, maar zeker een van onze favorieten, mochten we die hebben: signage en wayfinding. We passeren dagelijks borden in alle soorten en maten. Hun basisfunctie is bedrieglijk eenvoudig: mensen helpen om ruimtes en objecten te identificeren en, in sommige gevallen, van de ene plaats naar de andere te navigeren.

De uitvoering is een ander verhaal. Want of het nu gaat om een winkelgevel of een bord bij de receptie, een strandvlag of een roll-up banner op een beurs, écht effectieve signage voegt niet enkel functie, identiteit of betekenis toe aan een ruimte of object. Het dient behalve uitstekend leesbaar te zijn ook nog zowel op te vallen als op te gaan in de omgeving.

Wij zien signage en wayfinding als een vakgebied, waarin alle aspecten van (merk-)ontwerp, ontwikkeling, implementatie, styling en toepassing elkaar naadloos moeten aanvullen. Dat kan in bepaalde gevallen behoorlijk complex worden. Wij zetten ons logistieke inzicht veelvuldig met succes in, om routes en bestemmingen optimaal te voorzien van signage en wayfinding-elementen: gelukkig houden we net zoveel van een goede puzzel, als van het wijzen van de weg.