Cases

Wij brengen donkervoort ve

Van wild idee naar superwagen

Het is midden jaren zeventig. Joop Donkervoort, een man met een passie voor mooie auto’s en een ongekende eigenzinnigheid, neemt na jaren klussen aan zijn Lotus het besluit om het helemaal anders aan te pakken: waarom voortbouwen op een bestaand model, als je ook zelf je eigen superauto kunt ontwikkelen? Niemand, ook Joop zelf niet, kan vermoeden dat hij met dit wilde idee het zaadje plant voor een succesvol familiebedrijf, bouwers van de ultieme sportwagen: Donkervoort Automobielen. Als hij na ruim vier decennia het stokje overdraagt aan Denis, wordt de blik van het bedrijf meer dan ooit op de toekomst gericht. Hoe bestendig je succes? Het antwoord komt van Die Jongens.

Van wild idee naar superwagen

Het is midden jaren zeventig. Joop Donkervoort, een man met een passie voor mooie auto’s en een ongekende eigenzinnigheid, neemt na jaren klussen aan zijn Lotus het besluit om het helemaal anders aan te pakken: waarom voortbouwen op een bestaand model, als je ook zelf je eigen superauto kunt ontwikkelen? Niemand, ook Joop zelf niet, kan vermoeden dat hij met dit wilde idee het zaadje plant voor een succesvol familiebedrijf, bouwers van de ultieme sportwagen: Donkervoort Automobielen. Als hij na ruim vier decennia het stokje overdraagt aan Denis, wordt de blik van het bedrijf meer dan ooit op de toekomst gericht. Hoe bestendig je succes? Het antwoord komt van Die Jongens.

De blik voorbij het product

De samenwerking tussen Donkervoort en Die Jongens startte met EX-CORE®, een door het autobedrijf zelf ontwikkeld supersterk en vederlicht carbon. Een materiaal, dat het verschil kan maken voor de nieuwe generatie sportwagens, maar ook zeer geschikt is voor legio toepassingen buiten de autobranche. Een product met die potentie verdient alle aandacht. Wij leidden de blik van onze opdrachtgever voorbij het product, schetsten de contouren van een sterk merk en gingen ermee aan de slag.​